Napjainkban már elengedhetetlen a vonalkódolvasók használata, a kereskedelem, a gyártás, a logisztika területén kiváltképp. Emiatt ezekben a gazdasági ágazatokban tevékenykedők szembesülnek gyakrabban azzal a problémával, hogy a munkát megkönnyítő vonalkódolvasó 0 helyett ö betűt jelenít meg. Mi okozza azt, hogy a vonalkódolvasó 0 helyett ö karaktert jelenít meg? Amikor a vonalkódolvasó 0 helyett ö karaktert jelenít meg, az sokak számára okoz fejtörést - hiszen hirtelen nem tudják, hogy mi lehet a baj, és miként lehet a problémát elhárítani. Ez bármelyik vonalkódolvasóval előfordulhat, de nem jelenti azt, hogy a készülék hibás. Például, ha a Zebra DS2278 belépő szintű vonalkódolvasó használatba vételekor ezt tapasztaljuk, nem kell megíjedni. A vonalkódolvasó készülék jó, csak a billentyűzet-kiosztásának az alapbeállításaiban kell keresni a problémára a megoldást. Az általános felhasználásra szánt, area imager optikával és Bluetooth vezeték nélküli interfésszel ellátott eszköznél - ami egy- és kétdimenziós kódok irányfüggetlen dekódolására lett kifejlesztve - csak el kell végezni a billentyűzet-kiosztás megfelelő beállítását. Mire jó a vonalkódolvasó? A vonalkódolvasó adatbeviteli eszközként továbbítja az általa leolvasott vonalkódban tárolt adatokat – attól függően, hogy mit használunk – a pénztárgép, a tablet, a számítógép, esetleg az okostelefon felé. Használata ma már széles körben elterjedt, ami annak köszönhető, hogy sokkal egyszerűbbé, hatékonyabbá és pontosabbá teszi a felhasználói munkáját. A vonalkódolvasónak többféle típusa van: 1D, 2D, vezetékes, vezeték nélküli, ipari, asztalra helyezhető, pultba építhető. Azt, hogy melyikre esik a választás, mindig a felhasználási körülmények döntik el. Az olvasási távolság szempontjából léteznek úgynevezett kontakt vonalkódolvasók, amelyeket hozzá kell érinteni a beolvasni kívánt képhez. A többi készülék olvasási távolsága általában tíz és hatvan centiméter között van, a drágább eszközök messzebbről ismerik fel a kódokat. Mit kell tenni akkor, ha a vonalkódolvasó 0 (nulla) helyett ö betűt értelmez a leolvasáskor? Ahogy már fentebb is említettük, ez egy olyan probléma, ami nem az eszköz hibájára utal, és nagyon egyszerűen orvosolható. Nézzük meg részletesebben az okokat és oldjuk meg a problémát minél hamarabb! A vonalkódolvasók a kiolvasott adatokat a billentyűzetpufferbe küldik, azaz a képernyőn az fog megjelenni, amit Ön beszkennel. A legtöbb vonalkódolvasó gyárilag angol billentyűzet-kiosztással érkezik, eszerint értelmezi a beolvasott adatokat. Az angol billentyűzet-kiosztásban a "0" karakter található az "ö" karakter pozíciójában, ez okozza a tévesztést, miszerint a magyar karakterkészlettel készített vonalkódok esetében a vonalkódolvasó az "ö" karaktert olvassa be a "0" helyett. Szerencsére a probléma könnyen megoldható azzal, hogy az eszközt a használati útmutató szerint magyar billentyűzetkiosztásra állítjuk át. Ez készüléktípusonként eltérhet, ezért érdemes a használat előtt figyelmesen átolvasni az eszközhöz mellékelt útmutatókat. Az átállítás néhány másodperc alatt megoldható, és a készülék ezután rendeltetésszerűen használható. Összefoglalva az eddigieket: a vonalkódolvasók "0" helyett "ö" problémája gyorsan és egyszerűen helyrehozható. A kulcs az eszköz megfelelő konfigurálásában rejlik, aminek lépéseit a használati útmutató tartalmazza. Amennyiben ezzel kapcsolatban további kérdései merülnének fel, kérjük, tegye fel azokat elérhetőségeink valamelyikén. Kérjen ajánlatot vonalkódolvasóra! <iframe allow="geolocation; microphone; camera" allowfullscreen="true" allowtransparency="true" frameborder="0" id="JotFormIFrame-230153684772358" onload="window.parent.scrollTo(0,0)" scrolling="no" src="https://form.jotform.com/230153684772358" style=" min-width: 100%; height:930px; border:none;" title="Ajánlatkérés csatománnyal - HU OC"> var ifr = document.getElementById("JotFormIFrame-230153684772358"); if (ifr) { var src = ifr.src; var iframeParams = []; if (window.location.href && window.location.href.indexOf("?") > -1) { iframeParams = iframeParams.concat(window.location.href.substr(window.location.href.indexOf("?") + 1).split('&')); } if (src && src.indexOf("?") > -1) { iframeParams = iframeParams.concat(src.substr(src.indexOf("?") + 1).split("&")); src = src.substr(0, src.indexOf("?")) } iframeParams.push("isIframeEmbed=1"); ifr.src = src + "?" + iframeParams.join('&'); } window.handleIFrameMessage = function(e) { if (typeof e.data === 'object') { return; } var args = e.data.split(":"); if (args.length > 2) { iframe = document.getElementById("JotFormIFrame-" + args[(args.length - 1)]); } else { iframe = document.getElementById("JotFormIFrame"); } if (!iframe) { return; } switch (args[0]) { case "scrollIntoView": iframe.scrollIntoView(); break; case "setHeight": iframe.style.height = args[1] + "px"; if (!isNaN(args[1]) && parseInt(iframe.style.minHeight) > parseInt(args[1])) { iframe.style.minHeight = args[1] + "px"; } break; case "collapseErrorPage": if (iframe.clientHeight > window.innerHeight) { iframe.style.height = window.innerHeight + "px"; } break; case "reloadPage": window.location.reload(); break; case "loadScript": if( !window.isPermitted(e.origin, ['jotform.com', 'jotform.pro']) ) { break; } var src = args[1]; if (args.length > 3) { src = args[1] + ':' + args[2]; } var script = document.createElement('script'); script.src = src; script.type = 'text/javascript'; document.body.appendChild(script); break; case "exitFullscreen": if (window.document.exitFullscreen) window.document.exitFullscreen(); else if (window.document.mozCancelFullScreen) window.document.mozCancelFullScreen(); else if (window.document.mozCancelFullscreen) window.document.mozCancelFullScreen(); else if (window.document.webkitExitFullscreen) window.document.webkitExitFullscreen(); else if (window.document.msExitFullscreen) window.document.msExitFullscreen(); break; } var isJotForm = (e.origin.indexOf("jotform") > -1) ? true : false; if(isJotForm && "contentWindow" in iframe && "postMessage" in iframe.contentWindow) { var urls = {"docurl":encodeURIComponent(document.URL),"referrer":encodeURIComponent(document.referrer)}; iframe.contentWindow.postMessage(JSON.stringify({"type":"urls","value":urls}), "*"); } }; window.isPermitted = function(originUrl, whitelisted_domains) { var url = document.createElement('a'); url.href = originUrl; var hostname = url.hostname; var result = false; if( typeof hostname !== 'undefined' ) { whitelisted_domains.forEach(function(element) { if( hostname.slice((-1 * element.length - 1)) === '.'.concat(element) || hostname === element ) { result = true; } }); return result; } }; if (window.addEventListener) { window.addEventListener("message", handleIFrameMessage, false); } else if (window.attachEvent) { window.attachEvent("onmessage", handleIFrameMessage); }